Administrativt stöd

  1. Du är här:
  2. Start
  3. Stockholms universitet
  4. Internt
  5. IT
  6. IT-tjänster
  7. Administrativt stöd

Administrativt stöd

Tjänsten Administrativt stöd är en samlingstjänst för de verktygsstöd som institutioner/motsvarande kan använda för att underlätta administrationen av sin verksamhet och tillhörande funktioner. Tjänsten syftar till att minimera den lokala administrationen och effektivisera det dagliga arbetet.

TE Plan - Tjänsteplanering

TE Plan är en modul inom TimeEdit för planering av lärarnas tjänster och bemanning av kurserna.

"Exit-avtal" för Projekthantering

Avtalet för Projekthantering går ut vid årsskiftet och i väntan på ny upphandling finns ett "exit-avtal" som gäller under 2022 för befintliga användare av tjänsten.

Projekthantering

Med tjänsten Projekthantering kan du samarbeta, dela dokument m.m. med projektdeltagare både inom och utanför universitetet. Informationen lagras i ett molnbaserat verktyg i Sverige och inloggning sker enkelt med ditt universitetskonto.

Samarbetsyta (Confluence)

Med hjälp av tjänsten Samarbetsyta kan du dokumentera och distribuera information samt samverka med kollegor både inom och utanför universitetet.

Kontakt

IT-avdelningen

För IT-support gå till su.se/serviceportalen

Där hittar du:

  • Svar på vanliga frågor
  • Formulär för fråga och felanmälan
  • Öppet dygnet runt

För brådskande ärenden ring Helpdesk