Website Alerts – information på alla Egencias webbplatser globalt. Crisis Management-teamet uppdaterar kontinuerligt denna information: www.egencia.se/help-center/article/196.

Våra resekonsulter har den senaste informationen vad som gäller kring ev. av- och ombokningar.

Travel News – läs även reseaviseringar som finns i Egencia Online.

  • Prioritera telefonsamtal till mest akuta ärenden.
  • Skicka gärna e-post och använd tydliga ämnesrader för oss att identifiera innehållet.
  • Besök Egencia Online innan du ringer. Här finns massor av användbar information och du kan ofta av- eller omboka din biljett online eller genom Egencia mobile App.


2022-05-12: Information från Egencias personliga service:
"Vi är väldigt glada att resandet tagit full fart igen och vi jobbar på så fort vi kan för att ge era resenärer bästa möjliga support.

Väntetiderna är emellanåt långa och vi har vidtagit flera åtgärder för att komma tillrätta med det. Vi hjälper varandra över gränserna; Danmark hjälper ibland oss och vi hjälper dem osv. Egencia Sverige har påbörjat rekryteringen av ca 45 medarbetare till vår kundtjänst, men det kommer att ta tid då många av de 70 anställda som vi var tvungna att säga upp p.g.a. pandemin har bytt bransch. Vi tar också hjälp av vår jourservice på dagtid för att hjälpa våra kunder.

Tack för visad förståelse!"

2022-09-22: Status på fakturaservice
Egencia har väldigt hårt tryck på sin fakturaservice p.g.a. av alla inställda flyg och flygstrejk från tidigare i sommar. Vår ambition är att vara tillbaka till normal läge under november månad.