Vi kommunicerar Stockholms universitet som helhet och skapar förutsättningar för kärnverksamheten att kommunicera. Avdelningens medarbetare ger råd och stöd utifrån sina expertfunktioner.
Kommunikationens syfte och mål
Kommunikationens uppgift är att bidra till att Stockholms universitet når sina verksamhetsmål, så som de anges i universitetets styrdokument, i detta sammanhang framför allt är de övergripande strategierna och kommunikationspolicyn
Funktionsadresser
- Nyheter och evenemang, tipsa om: redaktion@su.se
- Pressfrågor: press@su.se
- Profilfrågor och produktionsverktyg: visuellidentitet@su.se
- Produktion av och frågor runt rörlig bild: medieproduktion@su.se
- Rekryterings- och imagekommunikation: konceptet@su.se
- Sociala medier - råd, stöd och annonsering: socmedia@su.se
- Webbinnehåll - råd och stöd för innehåll på su.se, su.se/english, su.se/staff och su.se/medarbetare: suwebb@su.se
- Webbpubliceringssystemet Polopoly - felanmälan, support och beställningar: su.se/serviceportalen
- Universitetets digitala externa nyhetsbrev: nyhetsbrev@su.se
- Universitetets interna nyhetsbrev -
- Kommunikationsnätverkets nyhetsbrev, internt: kommunikationsnatverket@su.se
- Panorama - digitala medarbetarträffar.
Har du förslag på programinnehåll? panorama@su.se
Här finns universitetets samlade kommunikationsstöd - su.se/kommunikation>>