Utbildningen ges även den 14 september, info och anmälan ->
Innehåll
Vad måste du som webbredaktör göra för bästa möjliga utfall i digitala kanaler?
Anmälan: via formulär
09:00 - 10:00 (Agnes Loman)
- Introduktion av förmiddagen
- Vad är sökmotoroptimering?
- Hur sökmotoroptimerar man i nya mallarna (repetition från tidigare utbildningar)
- Kort demo av Datastudio (Paul Parker)
PAUS 10 minuter
10:10 - 11:00
- Spridning på SU-webben, vad kan du göra? (Agnes Loman)
PAUS 10 min
ca 11:10 - max 12:00
- Förbered ditt innehåll för spridning via de centrala webbplatserna och utanför SU. Så jobbar press och redaktion på SU: redaktion@su.se (Hanna Hellzén Cramér)
- Förbered innehåll för spridning både via dina och de centrala sociala mediekanalerna: socmedia@su.se (Paul Parker)
Välkommen!
Agnes Loman från Starlings samt Paul Parker och Hanna Hellzén Cramér från Kommunikationsavdelningen. Medverkar gör också Anna Karin Haspe, Kommunikationsavdelningen.
Utbildningen är ett obligatorisk delmoment för webbredaktörer i nya mallar.
Ytterligare ett tillfälle anordnas 14 september.