Utbildningen ges även den 14 september, info och anmälan ->

Innehåll

Vad måste du som webbredaktör göra för bästa möjliga utfall i digitala kanaler?

Anmälan: via formulär

09:00 - 10:00 (Agnes Loman)

  • Introduktion av förmiddagen
  • Vad är sökmotoroptimering? 
  • Hur sökmotoroptimerar man i nya mallarna (repetition från tidigare utbildningar)
  • Kort demo av Datastudio (Paul Parker)

PAUS 10 minuter

10:10 - 11:00 

  • Spridning på SU-webben, vad kan du göra? (Agnes Loman)

PAUS 10 min

ca 11:10 - max 12:00

  • Förbered ditt innehåll för spridning via de centrala webbplatserna och utanför SU. Så jobbar press och redaktion på SU: redaktion@su.se (Hanna Hellzén Cramér)
  • Förbered innehåll för spridning både via dina och de centrala sociala mediekanalerna: socmedia@su.se (Paul Parker)

Välkommen!

Agnes Loman från Starlings samt Paul Parker och Hanna Hellzén Cramér från Kommunikationsavdelningen. Medverkar gör också Anna Karin Haspe, Kommunikationsavdelningen. 

Utbildningen är ett obligatorisk delmoment för webbredaktörer i nya mallar. 
Ytterligare ett tillfälle anordnas 14 september.