Virtuella lunchsamtal

  1. Du är här:
  2. Start
  3. Centrum för universitetslärarutbildning
  4. Utbildning
  5. Virtuella lunchsamtal
  6. Virtuellt lunchsamtal: Peer och back review — pedagogiska fördelar och implementering i Athena

Virtuellt lunchsamtal: Peer och back review — pedagogiska fördelar och implementering i Athena

EVENEMANG

Datum: 12 maj 2022 12:10 - 12 maj 2022 13:00
Plats: Online via Zoom

Välkommen att delta i ett samtal om peer och back review. Vilka pedagogiska för- och nackdelar finns det och hur kan detta implementeras i Athena. Dela med dig av dina erfarenheter med kollegor och diskutera möjliga risker och fördelar.

Tid: 12 maj 2022, kl 12.10—13

Plats: Online via Zoom, Länk: https://stockholmuniversity.zoom.us/j/61381258854

Vi kallar det lunchsamtal så självklart passar vi på äta lite lunchlåda samtidigt.

Ingen anmälan behövs!

Vi som håller i samtalet är Eva Edman Stålbrandt och Helena Reierstam vid Institutionen för pedagogik och didaktik samt Christine Storr, Juridiska institutionen.

Arrangörer är Centrum för universitetslärarutbildning.

 

Om Virtuella lunchsamtal

— en del av projektet Examinationslyftet vid Stockholms universitet

Projektet ”Examinationslyftet” ska hjälpa institutioner och lärare att börja använda digitala examinationer med hjälp av nya digitala examinationsverktyget Inspera och/eller lärplattformen Athena, men också att utveckla nya former för examinationer.

Läs mer om ”Examinationslyftet” ska hjälpa lärare tänka nytt kring digital examination

Bokmärk och dela Tipsa

Kontakt

Kontakt med CeUL-kansliet om våra utbildningsevenemang, rådgivning med mera.

E-mejl: ceul@su.se

Karin Christoffersson: Tfn 08-16 4093

Clara Fagerlind: Tfn 08-16 3165

Vilken kurs ska jag läsa?

Samlad studieinformation för dig som funderar på vilken kurs du bör läsa och hur du bygger grunderna för ditt akademiska lärarskap.

Vårt utbildningsteam

CeUL:s kursteam

Vi jobbar med att utveckla och koordinera kurser, workshoppar och andra event för universitetets lärare, detta med ett genuint intresse för undervisning och lärande.